Hmm..


Jag sitter alltid och funderar... som idag vet ni hur svårt Svenska språket skulle vara om man inte skulle kunna de?

Tänk bara på ordet fil?  Det betyder ju flera saker!

  Om jag skulle fråga en tur ba: kan du låna eran fil?
Han kanske skulle komma med filen som bor i kylen eller filen som bor i verktygslådan.


alltså det finns så mycket om man tänker efter som betyder helt sjukt?

Om jag säger så här ?   ordet  SÄKER vad säger det dig?    DEt kan betyda:  Är du säker? Alltså tänk det betyder redan 2 saker.      Någon svarar: jooo Säkert? vad betyder de? skulle man inte fattta sammanhanget skulle man inte fatta någonting.





Nåja har tråkigt sitter här och looodar och denna dag kommer säkert bli tröööööööööök!


Kommentarer
Postat av: Erica mukka

det kommer nog vara samma sak för mig denna dag kommer nog nästan döda mig...

2010-09-04 @ 13:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0